Instalacja od impulsatora do prędkościomierza.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arpo4
    Classic
    • 2013
    • 21

    Instalacja od impulsatora do prędkościomierza.

    Ja u siebie w notatkach mam zaznaczone, że problem z drenażem baterii występuje w:

    - gateway starszy niż 1K0907530K dla Golfa/Octavii
    - gateway starszy niż 3C0907530E dla Passata

    U siebie mam P i problem z aku nie występuje.
  • rytcher
    Rider
    • 2011
    • 420

    #2
    Instalacja od impulsatora do prędkościomierza.

    Witam



    Więc opiszę szczegółowo usterkę u mnie:

    1.9 TDI 90KM
    bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie silnika (tak jakby były przerwy w dostawie paliwa).
    Gdyby mocniej nacisnąć pedał gazu auto normalnie przyspiesza.
    Problem jest nieodczuwalny, lub niewystępuje na biegach 4 i 5.

    w tym samym czasie pojawiła się następująca usterka:
    wskzanie prędkości zaczęło wariować unosząc się i opadając. W tym samym czasie zaczęło świrować wskazanie poziomu paliwa lekko unosząc się i opadając.
    Ostatecznie wskazówka prędkości padła i podnosi się wariując sporadycznie. Naturalnie komputer pokładowy zatrzymał wskazania.

    Ps.
    sprawdziłem pedkościomierz vcds, impulsator, przewody idące do kostki w tunelu. I wszystko ok. Więc dalej trzeba sprawdzić. Ale nie wiem gdzie szukać? czy w podszybiu w kompie czy w kostkach? Gdzie idą dalej do licznika kable? Która to kostka w podszybiu jest? Jak by ktoś pomógł i powiedział która kostke szukać w podszybiu.

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #3
      Re: Instalacja od impulsatora do prędkościomierza.

      Zamieszczone przez rytcher
      Witam



      Więc opiszę szczegółowo usterkę u mnie:

      1.9 TDI 90KM
      bieg 2 i 3. niskie obroty około 1200RPM delikatna praca na pedale gazu - silne szarpanie silnika (tak jakby były przerwy w dostawie paliwa).
      Gdyby mocniej nacisnąć pedał gazu auto normalnie przyspiesza.
      Problem jest nieodczuwalny, lub niewystępuje na biegach 4 i 5.

      w tym samym czasie pojawiła się następująca usterka:
      wskzanie prędkości zaczęło wariować unosząc się i opadając. W tym samym czasie zaczęło świrować wskazanie poziomu paliwa lekko unosząc się i opadając.
      Ostatecznie wskazówka prędkości padła i podnosi się wariując sporadycznie. Naturalnie komputer pokładowy zatrzymał wskazania.

      Ps.
      sprawdziłem pedkościomierz vcds, impulsator, przewody idące do kostki w tunelu. I wszystko ok. Więc dalej trzeba sprawdzić. Ale nie wiem gdzie szukać? czy w podszybiu w kompie czy w kostkach? Gdzie idą dalej do licznika kable? Która to kostka w podszybiu jest? Jak by ktoś pomógł i powiedział która kostke szukać w podszybiu.

      masz zimne luty w liczniku bylo opisane to juz na forum

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        mobi65,

        raczej nie ma to nic wspólnego z opadaniem wskazówek
        lub
        raczej nie ma to nic wspólnego z szarpaniem silnika
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • rytcher
          Rider
          • 2011
          • 420

          #5
          krzynol, Też tak myśle. Mam 1.9 tdi agr 98 rok jak by co. Ciągłośc przewodów jest do wtyczki w tym tunelu ale nie wiem jak spr ciągłośc dalej ponieważ nie wiem gdzie idą dalej.

          Komentarz

          • mobi65
            Rider
            • 2009
            • 291

            #6
            Zamieszczone przez krzynol
            mobi65,

            raczej nie ma to nic wspólnego z opadaniem wskazówek
            lub
            raczej nie ma to nic wspólnego z szarpaniem silnika
            na szarpanie nie , ale na wskazowki

            Komentarz

            • rytcher
              Rider
              • 2011
              • 420

              #7
              Tylko że wszystko nagle sie stało. W jednej chwili. Zaczeły troszke wariować od predktkości i nagle padło oraz został wskaźnik od paliwa. Oraz do naliczania kilometrów oraz spalania

              Komentarz

              • ulysse
                Rider
                • 2010
                • 496

                #8
                Jakie przewody sprawdziłeś ? Bo chyba mamy podobny problem i ja nadal sobie z nim nie poradziłem chyba trzeba szukać "przerwy" od licznika dalej a przynajmniej tak to w moim przypadku wygląda





                Komentarz

                • rytcher
                  Rider
                  • 2011
                  • 420

                  #9
                  Sprawdzałem te 3 przewoy

                  aż do kostki w tym tunelu co idzie do podszybia. Ijest ciągłość i wgl. Hmm i nie wiem gdzie dalej iśc i spr. Czy do kompa czy do tego gniazda co znajdują sie pare kolorowych wtyczek. Czy już pod licznik;/

                  Komentarz

                  • ulysse
                    Rider
                    • 2010
                    • 496

                    #10
                    Do której kostki idzie ? Mogę prosić o dokładny namiar ?

                    Według mnie sygnał idzie do licznika i od niego się dopiero "rozchodzi" dalej tylko nie wiem gdzie szukać i gdzie "ginie" sygnał. A jak u Ciebie wygląda kwestia odczytów w sterowniku silnika i licznika ?

                    Komentarz

                    • rytcher
                      Rider
                      • 2011
                      • 420

                      #11
                      Nie wywala mi wgl żadnych błedów licznik. A wtyczka to ta co na zdj. Zaznaczyłem na zielono ten tunel. Tam mam juz napiecie. Co spr od wtyczki z impulsatora.

                      [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 08:20 ]
                      Ps. Na wysokości filtra jest taka duża wtyczka i w niej spr wszystko.


                      [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 11:12 ]
                      Podpiełem sie pod impulsator i działa. Więc on odpada. Rozebrałem zegary i znalazłem zielony kabelek który wchodzi do kostki niebieskiej tej po lewej stronie od zegarów i w niego sie wepne nowym kabelkiem prosto z biało niebieskiego kabla. I zobaczymy co będzie sie działo.
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • nikoś151
                        Rider
                        • 2013
                        • 563

                        #12
                        rozbiez podszybie ;
                        zdejmij wycieraczki oraz uszczelke maski. nastepnie delikatnie.podwazasz podszybie tylko zadnych sruboktretow nie uzywaj bo zbijesz szybe. podszybie siedzi na szynie metalowej wciskanej od strony szyby pod gumowa uszczelka. i wyjmij je oczywiscie rozepnij sprysk. po prawej stronie masz klape tzw przelotke odkrec ja po bokach masz 2x nakretke na kluczyk 10. zdejmiesz ja i wypnij kostki. kosta do ktorej wchodza przewody pomaranczowy i pomaranczowy z czarnym paskiem to kostka od absu jej nie sprawdzaj. dalej masz kostke pomaranczowa i na niej sie skup.
                        szaro bialy - deska wskaznikow
                        zielono bialy - deska wskaznikow
                        niebiesko bialy - deska wskaznikow
                        zielono brazowy - deska wskaznikow
                        itp.
                        kabel po kablu szukaj.

                        sprawdz jeszcze przelotke z lewej i prawej strony ba geodzi tam tez uwielbia sie przeciac kabel jezeli ktos juz to grzebal.
                        tyle ja moge pomoc.

                        Komentarz

                        • rytcher
                          Rider
                          • 2011
                          • 420

                          #13
                          nikoś151, Mam już dawno wszystko rozebrane. Dziś wlutuje sie w ten zielony kabelek przy samych zegarach. I zobaczymy czy to to.

                          [ Dodano: Sro 05 Lut, 14 22:01 ]
                          Ps. Zrobione wszystko. Nawet przelutowane te niby zimne luty. Winowajca to kabel biało-czarny od plusa. Przepalony nad wężem od chłodnicy. Spięte na krótko i wszystko ok.

                          Komentarz

                          • Matexa
                            Classic
                            • 2014
                            • 9

                            #14
                            Mam podobny problem Mechanik powiedział że to tz. "czujnik prędkości", ale zanim oddam auto dla mechanika, sprawdzę owe wiązki

                            ps. jak by ktoś dokładniej wyjaśnił, gdzie szukać tego czujnika prędkości byłbym bardzo wdzięczny

                            Komentarz

                            • ulysse
                              Rider
                              • 2010
                              • 496

                              #15
                              Zamieszczone przez Matexa
                              am podobny problem Mechanik powiedział że to tz. "czujnik prędkości", ale zanim oddam auto dla mechanika, sprawdzę owe wiązki

                              ps. jak by ktoś dokładniej wyjaśnił, gdzie szukać tego czujnika prędkości byłbym bardzo wdzięczny

                              A spojrzałeś w linki które podałem wyżej ?

                              Zamieszczone przez rytcher
                              Ps. Zrobione wszystko. Nawet przelutowane te niby zimne luty. Winowajca to kabel biało-czarny od plusa. Przepalony nad wężem od chłodnicy. Spięte na krótko i wszystko ok.
                              I przez ten kabel miałeś te problemy z szarpaniem ? Gdzie dokładnie znajduje się ten kabel ?

                              Komentarz

                              • rytcher
                                Rider
                                • 2011
                                • 420

                                #16
                                Zamieszczone przez ulysse
                                I przez ten kabel miałeś te problemy z szarpaniem ? Gdzie dokładnie znajduje się ten kabel ?
                                Tak dokładnie przez ten kabelek od plusa taki czarny. Podpiełem go na krótko od impulsatora do tej kostki. (Pamietaj zeby uciąć stary kabel ponieważ robi tam zwarcie i zaczyna sie palić) U mnie było tak że wychodził czarny i czarny do kostki wchodził. Tej dużej przed podszybiem w tym plastikowym tunelu.

                                Komentarz

                                • Matexa
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 9

                                  #17
                                  Sprawdzałem Problem pojawił się od chwilowych opadania wskazówek (około 1-2s). Aktualnie działa mi obrotomierz I gibający się przy wchodzenie w zakręty wskaźnik paliwa. Reszta nie funkcjonuje.

                                  Komentarz

                                  • ulysse
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 496

                                    #18
                                    strasznie niezrozumiale to napisałeś :?
                                    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale problemem okazał się kabel plusowy (biało-czarny) który idzie odimpulsatora na skrzyni biegów do skrzynki z kostkami która znajduje się pod podszybiem ? I ten kabel położyłeś nowy od kostki w tej skrzynce do impulsatora ?

                                    Zamieszczone przez rytcher
                                    Sprawdzałem te 3 przewoy

                                    aż do kostki w tym tunelu co idzie do podszybia. Ijest ciągłość i wgl. Hmm i nie wiem gdzie dalej iśc i spr. Czy do kompa czy do tego gniazda co znajdują sie pare kolorowych wtyczek. Czy już pod licznik;/
                                    Wcześniej napisałeś, że sprawdzałeś trzy przewody o których pisałem w innym temacie i napisałeś, że były ok ? Czyli delikatne przetarcie przewodu może być problemem ?

                                    Komentarz

                                    • rytcher
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 420

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ulysse
                                      Wcześniej napisałeś, że sprawdzałeś trzy przewody o których pisałem w innym temacie i napisałeś, że były ok ? Czyli delikatne przetarcie przewodu może być problemem ?
                                      Sprawdzałem źle wtedy ponieważ dawałem plusa na złaczu i szukałem w kostce czy jest przebicie i było. Ale okazało sie że plusowy kabelek przepalony.. Tak właśnie zrobiłem jak piszesz. Odciełem kabelek wstawiłem nowy i git majonez Ps. Inni pisali żeby odizolować kabelek i wpiać sie w te miejsce nowym kabelkiem i pociagnąć do kostki. Nie róbcie tego! Ponieważ auto można puścić z dymem

                                      Komentarz

                                      • ulysse
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 496

                                        #20
                                        Sprawdzę to u siebie ale u mnie jest chyba inny problem bo prędkościomierz pokazuje mi cały czas prędkość tylko sygnał nie idzie dalej....

                                        Komentarz

                                        • Matexa
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 9

                                          #21
                                          U mnie np. jest + i - na wyjściu kostki . Trzeci styk "A" miernik pokazywał 0,3V. Możliwe że jednak faktycznie nawalił ten czujnik...

                                          [ Dodano: Sro 02 Kwi, 14 17:09 ]
                                          Cóż wielki postęp. Upalony przewodzik idący od impulsatorka "A" + 3 inne które przetarły się i zrobiły konkretne zwarcie przy spince na rozruszniku. Mało brakowało a auto poszło by z dymem.. Pozostaje tylko kupić materiały i wymienić to.

                                          Komentarz

                                          • ulysse
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 496

                                            #22
                                            Problem rozwiązany

                                            Opisałem co i jak w tym temacie :


                                            Komentarz

                                            Pracuję...